16 Aralık 2013 Pazartesi

CUP CAKE MACERAM

Her hafta takibimde olan şehir fırsatlarında dolaşırken gözüme cup cake kurs ilanları ilişti. Birden, sanki kafamın üzerinde bir ampul yandı. "Neden olmasın?" dedim. Değişik insanlar, değişik ortamlar ve değişik bir uğraş. Bu fırsatı hemen değerlendirdim.

Ödeme işlemlerini gerçekleştirdikten sonra şehir fırsatlarının verdiği kod ile firmayı arayıp isim yazdırdım. Telefonda, gerekli sayıda katılımcı sağlandıktan sonra kursu gerçekleştireceklerini ve tarihi telefon ile haber vereceklerini söylediler. İş beklemeye kalmıştı.......

İki hafta sonra kurs tarihi  ile ilgili bilgilendirme yapıldı. Beklenen gün Pazar dı:))

Pazar sabahı heyecanlı heyecanla uyandım. Kahvaltı hazırlamam, çamaşır yıkama işini bitirmem ve kursa yetişmem gerekiyordu. Telaşlı telaşlı bütün işlerimi ayarladım, oğlumu da babasına emanet ederek evden çıktım.

Kursun ismi Golden Chefs Kitchen. Demirtepe metro çıkışına çok yakın. Açıkça söylemek gerekirse ulaşımının kolay olması tercih nedenimdi.

Binanın bir katını kiralayıp, dairenin salonunu mutfağa çevirmişler. Amerikan tarz mutfak gibi dizayn edilmiş. Mutfak karşısına U biçiminde masalar ve sandalyeler koyulmuş.

Gittiğimizde sıcak bir karşılama ile bizleri karşıladılar. Ustamız kek yapımını anlatırken çaylarımız ikram edildi.

Bir yandan çaylarımızı yudumlarken diğer yandan keyifli bir sohbet eşliğinde kek hamurunu yapmaya başladık.

Kek hamurunu ustamız yaptı. Kursiyerlerden birkaçı çırpma işlemlerinde yardımcı oldu. Adım adım, göstere göstere yapılan kek hamurumuzu gelen farklı malzeme talepleri doğrultusunda dörde böldük. Keklerimizi kakaolu, üzümlü-cevizli, sade ve incirli olmak üzere ayırarak muffin kalıplarına  grupça doldurduk. Onlar pişerken biz de krema çeşitlerimizi de hazırladık.

İşin en eğlenceli kısmı pişen kekleri süslemekti.

Ustamız örnek olması ve  fikir vermesi  için 3-4 tane sunum hazırladı. Hepimiz yağlı kağıtla yapılmış bir huni ile yapılan tabak süsleme ve cup cake süsleme detaylarını hayranlıkla izliyorduk.

Bu konuda çok yaratıcı olduğumu söyleyemeyeceğim. Ne sanat eserleri yapıldı. Onlar yanında pek iddalı olmayacak ama benim zevkle yaptığım kekler ve süslenmiş tabağım karşınızda...




Süsleme aşamasında iş tamamen hayal gücüne kalmış. Ustamızın yaptıklarının yanı sıra kursa katılan bir resim öğretmeni tabak üzerine yaptığı çikolata bir tablo ile keklerini sundu.

Günün sonunda eğlenceli geçen üç saat ve kek tarifi bizde kaldı:)))


1 yorum: