29 Kasım 2013 Cuma

KIYMALI SOSYETE MANTISI

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.

Bu sıra ailede yeni heyecanlar var. Kuzenim evleniyor:) Kız istemeydi, nişandı derken baya koşturmacalı günler geçirdik.

Kız istemede halam herkese yapılacak bir çeşit pasta siparişi verdi. Dağıtımda payıma kıymalı börek düştü.

Yapılacak birçok çeşit vardı ve tabakta böreğimin az yer kaplaması gerekiyordu. Aklıma birden minik sosyete mantısı yapmak geldi. Ve işte sonuç:)......

Kesinlikle sizi mahcup etmeyecek bir tarif.


Ve tabi ki beklenen sonuç: Sosyete mantım gecenin favorisi oldu:D

KIYMALI SOSYETE MANTISI TARİFİ:

İç malzemesi;
  • 250 gr kıyma
  • 2 büyük boy soğan
  • 1 tatlı kaşığı domates+biber salçası karışımı
  • Tuz, karabiber
Ara harç için;
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/4 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ


  • İlk olarak soğuması için kıymalı iç malzemeyi hazırladım. Kıymayı biraz kavurduktan sonra, minik küpler halinde doğradığım soğanları da ilave ettim. Salça ve baharatları da ekledikten sonra soğanlar yumuşayana kadar kısık ateşte ağzı kapalı olarak pişirdim.
  • Yufkaların arasına sürmek için yoğurt, su ve yağ karışımını hazırladım.
  • Böreklerin küçük olması için yufkaları tek tek sardım.  1 adet yufkayı şekildeki gibi 20 parçaya böldüm.Tepsim küçük olduğu için 3 yufkayı sarabildim.

  • Her parçayı yoğurtlu harçtan sürdüm. ve uzun kenarına kıymalı malzemeden koyarak rulo yaptım.
  • Yaptığım uzun ruloyu kendi çevresinde döndürüp tepsiye yerleştirdim.
  • Kalan yoğurtlu harcın içine bir adet yumurta sarısı katıp karıştırdım ve tepside böreklerin üzerine birer kaşık olacak şekilde döktüm.
  • Pişirmeden önce börekleri bir gece dolapta beklettim.

Pişirdikten sonra hızla servis tabağına yerleştirip halama gittiğim için pişmiş halini çekemedim. (Galiba hala blog yazdığımı kabullenemedim. Tariflerimi bir türlü tam olarak resimleyemedim.)

Servis tabağında diğer ikramlara bulaşmasın diye üzerlerine yoğurt koymadan servis yaptık. Normalde üzerine süzme yoğurt hazırlayıp birer çay kaşığı koyup ikram ediyorum.

Herkese afiyet olsun.............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder